Marketing

Streaming muzyki a ZAiKS – kiedy trzeba płacić, a kiedy nie?

• Zakładki: 296


Streaming muzyki streamingowi muzyki nierówny. Oznacza to, że czasem za utwory puszczane na użytek komercyjny płacić ZAiKS-owi i innym organizacjom strzegącym praw autorskich artystów trzeba, a czasem jest to dozwolone nieodpłatnie. Na czym polega różnica? Co zrobić, aby jako właściciel sklepu, restauracji czy hotelu korzystać w swojej placówce z atrakcyjnych utworów muzycznych bez uiszczania wysokich opłat w ZAiKS-ie? O tym dziś!

Streaming muzyki z opłatami w ZAiKS-ie

Streaming muzyki w miejscu komercyjnym, np. sklepie, restauracji bądź salonie fryzjerskim, najczęściej wiąże się z opłatami uiszczanymi nie tylko w ZAiKS-ie, ale także w pozostałych organizacjach strzegących praw autorskich artystów (mowa o organizacjach STOART, SAWP, ZPAV). Nie ma znaczenia, czy chodzi o samodzielne wybieranie utworów lub korzystanie z gotowych playlist w serwisach takich jak Spotify, Tidal, YouTube, czy też o puszczanie radia internetowego. Nie ma nawet znaczenia fakt, że w YouTubie lub Spotify masz wykupiony abonament. Żaden z tych serwisów nie posiada praw autorskich do utworów, które udostępnia słuchaczom, dlatego nie unikniesz opłat w ZAiKS-ie i pozostałych organizacjach.

Streaming muzyki bez opłat w ZAiKS-ie

Istnieje jednak streaming muzyki – w postaci wygodnego radia internetowego – dzięki któremu unikniesz wyżej wymienionych opłat. Będzie Cię obowiązywał wyłącznie miesięczny abonament w jednym serwisie. Takim serwisem jest Publicmusic.pl, który nie tylko zbiera muzykę z całego świata, ale także kupuje prawa autorskie do utworów. W efekcie jako posiadacz praw może sprzedać Ci piosenki – w ramach streamingu lub albumów pobieranych na dysk – bez wymagania tantiem. Po nawiązaniu współpracy z firmą Publicmusic otrzymujesz dokument poświadczający o zwolnieniu z opłat w ZAIKS-ie.

Muzyka dopasowana do użytku komercyjnego

Ale to nie wszystko! Kiedy korzystasz z utworów lub playlist klasycznych serwisów streamingowych typu Spotify, jesteś zdany na swoją intuicję. Z kolei puszczając radio internetowe, nie możesz liczyć na dopasowanie muzyki do celu komercyjnego. Zupełnie inaczej jest w przypadku bazy Publicmusic, którą współtworzą muzykolodzy i psychologowie. Zebrane tu utwory dopasowane są do celów takich jak sprzyjanie zakupom, polepszanie doświadczenia w sektorze usługowym, łagodzenie stresu w placówce medycznej lub zatrzymanie klienta jak najdłużej. Aby dopasować utwory do swojego celu biznesowego, skontaktuj się z przedstawicielami serwisu Publicmusic i opowiedz o swoich oczekiwaniach.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Publicmusic.pl.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
429 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *