Firma

BHP w firmie – jakie są obowiązki pracodawcy?

• Zakładki: 38


Twoja firma zatrudnia pierwszych pracowników? Pamiętaj o swoich obowiązkach z zakresu BHP! Sprawdź, o czym musisz pamiętać i o co zadbać jako pracodawca. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!

O co musisz zadbać z zakresu BHP?

Twoim obowiązkiem jako pracodawcy jest ochrona zdrowia i życia swojego zespołu i zagwarantowanie pracownikom bezpiecznych oraz higienicznych warunków na stanowisku pracy. Co jeszcze? To między innymi:

  • Przestrzeganie w firmie przepisów Kodeksu pracy i zasad BHP,
  • Wykonywanie nakazów społecznego inspektora pracy oraz organów nadzorczych zajmujących się higieną i bezpieczeństwem pracy,
  • Usuwanie awarii w zakładzie pracy,
  • Informowanie pracowników o zagrożeniach i zasadach postępowania w razie usterek.

Przepisy zobowiązują Cię też do organizowania szkoleń BHP dla swoich pracowników. Obowiązkowe szkolenia obejmują szkolenie wstępne BHP i okresowe szkolenia BHP.  Musisz też zadbać o kierowanie nowych pracowników na badania profilaktyczne stwierdzające ich zdolność do wykonywania zawodu. Co ważne, musisz prowadzić dokumentację BHP zawierającą dokumentację wypadkową, rejestry, wyniki przeglądów, wykazy i zarządzenia pracodawcy. Prowadzenie dokumentacji możesz zlecić zewnętrznej firmie lub osobie, której specjalizacją jest obsługa BHP. Wrocław, Warszawa, Kraków, Łódź – takich specjalistów znajdziesz w każdym większym mieście. 

To lista podstawowych obowiązków BHP, jakie spoczywają na Tobie jako pracodawcy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w obsłudze BHP firmy, skorzystaj z pomocy ekspertów H&S Solutions!

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
19 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *