Twoja firma zatrudnia pierwszych pracowników? Pamiętaj o swoich obowiązkach z zakresu BHP! Sprawdź, o czym musisz pamiętać i o co zadbać jako pracodawca. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej!
O co musisz zadbać z zakresu BHP?
Twoim obowiązkiem jako pracodawcy jest ochrona zdrowia i życia swojego zespołu i zagwarantowanie pracownikom bezpiecznych oraz higienicznych warunków na stanowisku pracy. Co jeszcze? To między innymi:
- Przestrzeganie w firmie przepisów Kodeksu pracy i zasad BHP,
- Wykonywanie nakazów społecznego inspektora pracy oraz organów nadzorczych zajmujących się higieną i bezpieczeństwem pracy,
- Usuwanie awarii w zakładzie pracy,
- Informowanie pracowników o zagrożeniach i zasadach postępowania w razie usterek.
Przepisy zobowiązują Cię też do organizowania szkoleń BHP dla swoich pracowników. Obowiązkowe szkolenia obejmują szkolenie wstępne BHP i okresowe szkolenia BHP. Musisz też zadbać o kierowanie nowych pracowników na badania profilaktyczne stwierdzające ich zdolność do wykonywania zawodu. Co ważne, musisz prowadzić dokumentację BHP zawierającą dokumentację wypadkową, rejestry, wyniki przeglądów, wykazy i zarządzenia pracodawcy. Prowadzenie dokumentacji możesz zlecić zewnętrznej firmie lub osobie, której specjalizacją jest obsługa BHP. Wrocław, Warszawa, Kraków, Łódź – takich specjalistów znajdziesz w każdym większym mieście.
To lista podstawowych obowiązków BHP, jakie spoczywają na Tobie jako pracodawcy. Jeśli potrzebujesz wsparcia w obsłudze BHP firmy, skorzystaj z pomocy ekspertów H&S Solutions!
Fot. Shutterstock.