Sprzedaż, aby była udana musi być poparta przemyślanym działaniem. Aby osiągać zamierzone cele i wyniki należy wprowadzić w swojej firmie dokładnie sprecyzowaną strategię sprzedaży. Skuteczna strategia składa się z 5 kroków.
Zdefiniuj swój rynek docelowy
Takie działanie ma kluczowe znaczenie dla sukcesu w sprzedaży. Bez tego kroku w zasadzie można zapomnieć o jakichkolwiek rezultatach. Warto zatem stworzyć obszerną listę, ponieważ im większy rynek docelowy, tym większe szanse na sukces.
Określ swój zasięg
Dowiedz się czy w jakikolwiek sposób jesteś połączony ze swoim rynkiem docelowym. Pomyśl o sposobach, dzięki którym będziesz w stanie dotrzeć do interesującej Cię grupy odbiorców. Może to być e-mail marketing, kontakt telefoniczny, bezpośredni. Stwórz sobie możliwość spotkania z potencjalnym klientem.
Stwórz listę pytań
Zanim spotkasz się z potencjalnym klientem, przygotuj listę pytań, które mu zadasz. Dzięki nim, poznasz potrzeby Klienta oraz praktyki biznesowe. Jeśli klient wygląda na zainteresowanego, przedstaw mu swoją ofertę.
Buduj relację
Dostarcz klientowi to, co zapewniłeś, a następni buduj z nim relację. Jeżeli chcesz, by klient został z Tobą na dłużej, pamiętaj, że musisz poświęcić im swój czas. Proces sprzedaży nie kończy się na faktycznej sprzedaży.
Monitoruj i analizuj
Bez odpowiedniej analizy i mierzenia postępów żadna strategia sprzedaży nie będzie skuteczna. Po każdej transakcji zadaj sobie pytania: jak poszło? Co zadziałało, a co nie? Czy w pełni osiągnąłem zamierzony cel?