Sesja wizerunkowa skierowana jest do osób związanych z biznesem i z tego powodu bywa mylona z sesją biznesową. Czym się od niej różni? Co ją cechuje i wyróżnia na tle innych sesji skierowanych do przedstawicieli firm oraz osób chcących promować siebie i swoją markę? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi!
Sesja wizerunkowa – co to jest?
Sesja wizerunkowa stanowi ofertę skierowaną do osób chcących zbudować wizerunek siebie jako eksperta w danej dziedzinie. Zdjęcia z takiej sesji służą jednak nie tylko budowaniu, ale także promowaniu wizerunku w internecie i innych mediach. Jest to sesja lekka, mniej oficjalna od biznesowej, lecz nadal profesjonalna. Wykonuje się ją w naturalnym środowisku, czyli np. w miejscu pracy w trakcie interakcji bohatera zdjęć z klientami lub współpracownikami. W sesji wizerunkowej istotną funkcję pełnią akcesoria, czyli sprzęt wykorzystywany podczas pracy oraz przedmioty, z którymi bohater zdjęć chce być kojarzony przez odbiorców zdjęć.
Zainteresowała Cię profesjonalna sesja wizerunkowa? Gdańsk to miasto, w którym wykonasz ją w studiu Justart pod adresem ul. Chałubińskiego 27 G.
Cechy sesji wizerunkowej
- Sesja wizerunkowa jest lekka, opiera się na swobodnych pozach i wykorzystuje bogactwo mimiki.
- Na sesję wizerunkową nie trzeba zakładać garnituru, garsonki ani innych eleganckich strojów. Warto wybrać ubrania, które współgrają z wizerunkiem, jaki chce się zbudować. W przypadku lekarza może to być kitel lekarski.
- Poza strojem budującym konkretny wizerunek na sesję wizerunkową warto przygotować akcesoria. Pozostając przy przykładzie lekarza, mogą to być stetoskop lub podkładka z kartami pacjentów.
- Sesję wizerunkową często wykonuje się w miejscu pracy, w naturalnych warunkach.
- Bohater sesji zdjęciowej wizerunkowej powinien wyrazić na zdjęciach siebie i swoje wartości (bądź wartości firmy, której jest przedstawicielem).
Sesja wizerunkowa vs. sesja biznesowa – różnice
Sesja biznesowa odznacza się oficjalnym charakterem. Preferowane są stroje takie jak garnitur, garsonka, strój służbowy. Poważna mina zastępuje uśmiech spotykany na sesji wizerunkowej. Bohater zdjęć stoi na jednolitym tle, np. przed ścianą w specjalnie wydzielonym na czas sesji pokoju lub w studiu. Jeśli sesja biznesowa ma na celu zebrać zdjęcia wszystkich pracowników firmy, powinni prezentować się jednolicie i ustalić wspólny pomysł na zdjęcie. Przeważnie jednak sesję biznesową wykonuje się osobom piastującym najwyższe stanowiska.
Dla kogo jest sesja wizerunkowa?
Sesja wizerunkowa skierowana jest do wszystkich pracowników firmy, niezależnie od pozycji i stażu. Powinna ukazywać naturalne interakcje w trakcie wykonywania czynności zawodowych, a także wyrażać wartości firmy. W trakcie sesji wizerunkowej wykonuje się zdjęcia, które świetnie sprawdzą się w materiałach promocyjnych fizycznych (katalogi, ulotki, plakaty) i wirtualnych (banery reklamowe, strona firmowa, konta w mediach społecznościowych). Fotografie mogą też ozdobić ścianę w biurze, tworząc przyjemną zespołową atmosferę w miejscu pracy.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Justart-studio.com.
Zdj. Shutterstock